wickedfamily

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

opel, trevlig middag, besök mm.

Av Renée Bergkvist - 22 april 2012 20:19

I fredags skulle vi åka och byta in bilen.. mot en Opel Zafira, 4100 mil -08..

Hur fin som helst var den.. och han hade knappt haft någon köpare på den alls.. tills i fredags..

det var någon som ringde på den och sa att den var jätteintresserad av den och ville komma och kolla på den samma dag..

men försäljaren hade inte hört nå mer från den..

så vi for ut och provkörde och den gick himla fint.. 150 kusar är det i en sån..

var som ny. Vi var även och kika på den för 2 veckor sen, men då skulle vi fundera lite och försäljaren skulle vara borta en vecka uppe i fjälls, så vi skulle återkomma denna vecka..

men vi var typ en timme för sen,

för när vi precis lämnade firman så ringde den som var intresserad och sa att han var på väg...

så typiskt, så den fick gå före oss..

Och självklart, med vår tur så köpte den bilen..

Jag som så gärna ville ha den!!

Aja, det är bara att ta nya tag!


Sen på kvällen var vi bortbjuden på middag, fick fläskfilégryta m. ädelostsås och potatis,

var supergott!! har aldrig testat ädelostsås tidigare då jag varit för feg! haha men det satt inte alls fel!

Och Tuva fick sin födelsedagspresent, dock lite tidigt, men hur underbar som helst!!

Hon fick ett par hemsydda byxor med tryck på, ska lägga upp dom på bild här sedan, har inte hunnit knäppt kort än!

Men dom var verkligen snygg och personlig!!


Igår hade vi besök av en av mina systrar och hennes karl, snart sambo!

det var ett tag sen dom var hit nu! haha..så det var trevligt!

Robin ringde hit sin pappa på kvällskvisten så fick han komma hit och sitta och titta på tv medan vi for upp en sväng till kompisar till Robin och släkt till mig..

Det var ganska intressant faktiskt, har aldrig sett tidigare hur det funkar med en mjölkrobot, så fick se det nu..

och Robin hade hittat en ny kärlek när han var där senast, så fick se henne nu, tydligen ska hon kalva snart! haha

fast om det är han som är skyldig trodde dom inte.. han hade inte varit där just vid då det blev till!


Idag har vi varit och ätit middag hos Robins mamma och haft det trevligt..

Var ett tag sen vi sågs också.. tror att det var i fjälls senast, och kan det ha varit v 10?

så det var kul!

Nu ska jag gå och mysa med min älskling innan sängdags!

tjiing!!



Robin&Tuva<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renée Bergkvist - 31 maj 2012 19:21

 ...Tusan vad jag har blivit slapp på att uppdatera här.. Jag tänkte uppdatera efter helgen, då det lugnat ner sig efter hela helgens firande.. Hela helgen dök det upp folk för att fira lillTuva som fyllde hela 1 år.. Man funderar var tiden har t...

Av Renée Bergkvist - 24 maj 2012 07:49

 Vaknade upp av min underbara dotter som håller på att greja runt i sin säng och bökar på. Tittar på telefonen för att se efter vad kl är, 06.30 och konstaterar att jag sovit i 10 timmar, UNDERBART. Och när jag kan se utan att kisa så har jag ju ...

bvc

Av Renée Bergkvist - 20 maj 2012 12:29

 Snart är Tuva ett år, som jag tjatar om det där, men det kan verkligen inte gå in i mitt huvud! haha Och då kommer även ett års kontrollen på Bvc, och hur kan man längta till att fara på Bvc? Jo, det är ju för att vi har bytt och det blir fö...

Av Renée Bergkvist - 19 maj 2012 21:31

Här har vi den nya frillan, fast jag får inte färgen att likna något på kort, visst gillar jag den som är på kortet, men är inte alls som i verkligheten, utan då är det koppar och jag är så sjukt nöjd!! :D Långt men ändå kort, precis som jag vill...

Av Renée Bergkvist - 18 maj 2012 22:26

 dagen började med sovmorgon, enda till kl 07.30, min älskade man klev upp med Tuva i morse, vaknade 04.45, hoppas inte att hon börjar med det igen! Man.. det känns fortfarande konstigt att säga!.. men helt fantastiskt! våran underbara lilla fami...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om MITT liv och MINA tankar! Kan hända att jag inte uppdaterar bloggen jämt, men några inlägg blir det nog, hoppas jag;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards