wickedfamily

Alla inlägg under april 2012

Av Renée Bergkvist - 30 april 2012 20:41

...eller äventyr och äventyr, full fart kan man i alla fall säga att vi har det här hemma!!

i helgen har det hänt grejer mest hela tiden..

Fredagen var först ut.. som den brukar vara på en helg, haha..

Den bjöd på underbart god mat på Olles och fortsatte även där med Rockabilly och väldans trevligt sällskap..

en och annan kändis träffade jag där också, bland annat en gammal klasskompis jag inte sett på evigheter, roligt som tusan att träffa han och få höra hur det går för han i livet, superskoj! Och jämarns vad det rockades till musiken som var där, jäklar vad bra dom var, synd bara att dom spelade sån kort stund.. men kan tänka mig hur det är att stå där på scen och svettas och rocka på! haha..

kvällen slutade som väntat på max, även fast jag inte alls kände för att åka dit, men vad gör man inte för kärleken? haha..

Tuva fick ha en av sina mostrar med resp. som barnvakt och det gick ju alldeles utmärkt!


Lördagen, efter en kort natt blev väldigt lugn för min del, bara en annan syster och pojkvän kom förbi..

annars skickade jag gubben, magnus och tobbe ner till elektrikern för att lägga tak, så gjorde vi mat medan dom var borta senare på kvällen blev det ett glas vin och sedan sängen.


gårdagen blev väldigt effektiv, eller ska man säga väl utnyttjad tid.. då elektrikern kom hit strax innan jag skulle ha MeandI-party, så dom fick hålla på ute i utbyggnaden medan jag hade trevliga tjejer här på besök! och självklart så rensade jag plånkboken och beställde massa gulliga saker + lite till mig själv! haha klart man måste unna sig lite ibland!!


ojoj.. idag var snickarna här och började att byta fönster och samtidigt for vi ner till stan och handlade in lite matrial som behövdes, och vi tyckte att vi hade köpt allt vi behövde.. då kom vi hem och insåg att såklart så hade vi glömt en hel del.. ganska viktiga saker.. bland annat påsadling till fönstren, hmm.. arg.. så nu får vi passa Tuva så att hon inte far och sliter i isoleringen som ligger fritt där, tills vi kan köpa det och sätta in!


Nu sitter jag här med Bandit Rock och ett glas vin.. skulle inte haft något emot sällskap.. När man är van att det händer saker hela tiden och är ganska stressigt och tror att det ska vara skönt att ta det lugnt en stund, nej, då är man rastlös och det bara kliar i fingrarna och man vet inte vad man ska göra för något och jag som har städat från fönsterbyte och grejat..



Jag köpte en jacka förra veckan som jag tyckte var skitsnygg, Tia köpte en likadan och jag blev alldeles chockad.. och en sak som är kanske mer chockande vad att den är köpt på barn.. haha!!

Men jag måste bara säga det att jag blev påmind om en tröja jag har sedan länge tillbaka och jag säger då det, Tia, det är inte mitt fel att du köpte en likadan!! hahahah det är absolut inte jag som smittat dig!! haha


Jackan:                           Tröjan:

   



Min största kärlek i livet!!

 


Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 24 april 2012 22:08

 Dagens avsnitt av Desperata hemmafruar slutade i inte bara tårar utan stortjut..

det rotade i mina minnen och förde mig tillbaka till dagen vi fick begrava vår älskade far,

då vi fick bära han i kistan in i kyrkan och för sista gången se honom, jag minns att han såg annorlunda ut än vad han brukade göra, självklart var han blek och så, men inte annorlunda på det viset, utan mer mager, fast fridfull..

Jag minns även att det var en fin cermoni, ett väldigt vackert farväl!

Men att behöva bära sin pappa i en kista vid unga 18 års ålder är det mest hemska jag varit med om i hela mitt liv och önskar att ingen någonsin behöver göra det, det är hemskt att det är så vanligt!

Men jag är så glad att jag fick ha en sån fin människa som pappa!

Jag kommer alltid att älska dig!!


Jag skulle skriva mycket mer här, men jag vill inte babbla på hur min dag har varit då det blev så känslosamt, så jag struntar i det och låter detta inlägg handla om detta istället!



Robin&Tuva, jag älskar er så!!<3

Av Renée Bergkvist - 22 april 2012 20:19

I fredags skulle vi åka och byta in bilen.. mot en Opel Zafira, 4100 mil -08..

Hur fin som helst var den.. och han hade knappt haft någon köpare på den alls.. tills i fredags..

det var någon som ringde på den och sa att den var jätteintresserad av den och ville komma och kolla på den samma dag..

men försäljaren hade inte hört nå mer från den..

så vi for ut och provkörde och den gick himla fint.. 150 kusar är det i en sån..

var som ny. Vi var även och kika på den för 2 veckor sen, men då skulle vi fundera lite och försäljaren skulle vara borta en vecka uppe i fjälls, så vi skulle återkomma denna vecka..

men vi var typ en timme för sen,

för när vi precis lämnade firman så ringde den som var intresserad och sa att han var på väg...

så typiskt, så den fick gå före oss..

Och självklart, med vår tur så köpte den bilen..

Jag som så gärna ville ha den!!

Aja, det är bara att ta nya tag!


Sen på kvällen var vi bortbjuden på middag, fick fläskfilégryta m. ädelostsås och potatis,

var supergott!! har aldrig testat ädelostsås tidigare då jag varit för feg! haha men det satt inte alls fel!

Och Tuva fick sin födelsedagspresent, dock lite tidigt, men hur underbar som helst!!

Hon fick ett par hemsydda byxor med tryck på, ska lägga upp dom på bild här sedan, har inte hunnit knäppt kort än!

Men dom var verkligen snygg och personlig!!


Igår hade vi besök av en av mina systrar och hennes karl, snart sambo!

det var ett tag sen dom var hit nu! haha..så det var trevligt!

Robin ringde hit sin pappa på kvällskvisten så fick han komma hit och sitta och titta på tv medan vi for upp en sväng till kompisar till Robin och släkt till mig..

Det var ganska intressant faktiskt, har aldrig sett tidigare hur det funkar med en mjölkrobot, så fick se det nu..

och Robin hade hittat en ny kärlek när han var där senast, så fick se henne nu, tydligen ska hon kalva snart! haha

fast om det är han som är skyldig trodde dom inte.. han hade inte varit där just vid då det blev till!


Idag har vi varit och ätit middag hos Robins mamma och haft det trevligt..

Var ett tag sen vi sågs också.. tror att det var i fjälls senast, och kan det ha varit v 10?

så det var kul!

Nu ska jag gå och mysa med min älskling innan sängdags!

tjiing!!



Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 19 april 2012 19:12

vet inte alls vad det är för fel på mig idag,

har varit sur, gnällig och allmänt dryg..

var så igår också, kan hända att det har och göra med vilken tid Tuva har velat kliva upp..

kl 5, inte direkt min starka sida att kliva upp då..


Nu sitter surpuppan för sig själv i soffan och glor på datorn och tvn..

Tuva fick lägga sig tidigt idag igen, hon var alldeles för trött för att vara vaken nå längre än 19,

hon har fortfarande feber också stackarn.. och märkte att hon har lite ont i ena örat om man tar där,

hoppas verkligen att det inte är öroninflammation eller något som är på g..

Huvva, min lillbebis!!


"Husbilen" gick igenom besiktningen idag också.. wiiihoo..

det borde ha gjort min dag bättre, men icket..

Men hade sån tur att jag fick trevligt besök som lyste upp min dag en stund!! :)


Men bra humör eller inte, så älskar jag min familj i alla fall!

Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 18 april 2012 18:29

Sitter här och funderar på vad man ska kunna jobba med när Tuva ska börja på förskola?..

Så jäkla svårt det här alltså!!

Vi har ju det problemet att jag måste alltid kunna hämta/lämna på dagis..

Om det kör ihop sig nån gång är ju ingen fara, det går ju att lösa, men jag vill inte ha det så att jag alltid måste förlita mig på att andra ska kunna hjälpa..

Jag vill kunna hämta/lämna mitt eget barn på dagis, eller Robin..

Men vad kan jag jobba med?!

Skift skulle ju gå, att man jobbar motsatt skift, men hur roligt är det, att gå om varandra hela tiden?

Förutom helgerna då förstås..

Åååh jag skulle jättegärna utbilda mig till kranförare..

..men det är ju också såhär konstiga tider!



Jag har hittat jättemånga fina bilar på blocket jag vill ha.. haha..

Som är prisvärda dessutom!...

Wrrroooooooom... ;)

Opelen.. Jag blir bara mer och mer sugen..

Trots att jag inte fyllt 22 år än, har jag blivit asgammal!!

Man är inte äldre än vad man gör sig,

brukar man ju säga,

jag gör mig mycket äldre än vad jag är!!



Vi skulle egentligen ha farit på 1-årskalas idag, men då vi vaknade i morse hade vår lillskrutta fått feber, åter igen!

Och under dagen ökande den, succesivt... hoppas den har gått ner till morgondagen!

Kan hända att det är tänder igen, men hur många tänder ska en bebis ha? haha

Hon har 12 framme nu.. och är inte ens ett år..



Jag älskar min lilla familj, Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 17 april 2012 20:15

Har äntligen fått min tumme ur mitt arsel och bytt vårdcentral, som jag har pratat om länge, länge..

tror sedan det första BVC-besöket.. Skickade in ansökan idag.. Både för mig och Tuva..

Det kändes så himla konstigt, att vi båda vårdnadshavare för Tuva var tvungen att skriva på,

 som att det idag blev verkligt för mig att vi är föräldrar, en familj, vuxna, på något sätt.

Haha.. Hon är ju bara snart 11 månader.. Det blev i alla fall Husums Vc..

Har bara hört bra saker om BVC där och har själv varit listad där tidigare och då har jag varit nöjd..


På dagarna tänker jag mycket, jag är nog en tänkare, men jag har tänkt att skriva mycket här..

Men då jag väl sitter här så glömmer jag bort allt jag funderat på!..


och jag är såååååååå himla glad, när jag gjorde mat idag, köttfärsås och spagetti, så tog jag lite mat och la i en burk,

innan jag hade kryddat, så att Tuva skulle få smaka..

och FÖRSTA gången Tuva äter med god aptit när jag har lagat något själv..

Hon brukar föredra burkmat, konstigt nog!!



Har träffat Cilla och Lena idag också, och vi hade även en liten "play-date" för våra barn och som vanligt så körde Tuva slut på pojkarna, haha!

Jag tänkte att jag skulle lägga in lite bilder, men så fort jag startade kameran var jag för seg på datan så den stängde av sig, så då hade det bara varit och börjat om, igen.. haha..

så jag gav upp, i morgon kanske det går bättre!


Robin&Tuva<3


Av Renée Bergkvist - 16 april 2012 20:29

...se gott!!! choritzo-hur det nu stavas-korv och grillpotatissallad.. mumma..

Perfa nu då man är ensam hemma efter en hel dag på stan.. himla trevligt, det tackar jag för!!

Men.. vart tusan tog tiden vägen? :)

Jag hade en trött och grinig tjej när vi var på väg hem, så det blev bara middag och sen sova för hennes del, lillskruttan min!


tro om det blir lika fint väder här i morgon eftermiddag, då skulle man ju ha fått tag i en lågtrycksspruta så skulle man kunna börja tvätta huset i alla fall.. meen som vanligt lär inte det bli gjort heller..

varför göra det i dag, det man kan göra i morgon? haha..

Men först blir det att umgås med Cilla och lilla Valter en stund.. får se om Lena och Fabian kunde också..


Nu börjar jag bli lite trött, Tuva ville upp kl 5 i morse, så fruktansvärt tidigt tycker jag! haha.

Hon började ju med att skämma bort mig med sovmornar, men det försvann då hon började sova själv.

Åh vad mamma älskar sin lilla skrutta!


    




Här har jag bildbevis på att man aldrig ska låta en kille sminka en.. (en väldigt gammal bild jag hittade på datorn när jag satt och kolla igenom den)

 




Här har vi två söta kompisar.. fast Rasmus är lite rädd Tuva, haha.. i alla fall då detta kort togs, men idag gick det ju bra!


 





Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 13 april 2012 20:09

Sitter och smaskar på en filidutt medan jag sitter och kikar runt här på nätet.. så underbart och så längesen jag åt en sån! Medan Robin har hittat någon tjejfilm han sitter och kikar på, jag skulle vilja se den också, men från början gärna! haha


Ikväll var vi bortbjudna på middag hos Robins mormor, den kvinnan kan verkligen laga mat!!..

Fast å andra sidan kanske jag är så duktig när jag är så gammal också.. hehe

Själv är jag glad bara jag inte bränner maten jag lagar!



Jag har inte haft kameran så länge, men tycker redan att man skulle haft en större, eller säger man bättre objektiv? haha men det får vänta!!!


Nej, det blir ett kort inlägg här, för nu ska jag gå och mysa ner mig i soffan med min karl, då vi har en stund för oss själva!!




Robin&Tuva<3


Presentation


Den här bloggen kommer att handla om MITT liv och MINA tankar! Kan hända att jag inte uppdaterar bloggen jämt, men några inlägg blir det nog, hoppas jag;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards