wickedfamily

Alla inlägg under februari 2012

Av Renée Bergkvist - 28 februari 2012 20:11

Idag har varit en rolig och spännande dag, har laddat i flera dagar för just idag, haha nej men inte riktigt så.. Vi fick äran att vara barnvakt åt lilla Valter idag, och känna på hur det är att ha två barn och är det såhär varje dag, så lätt att jag ska ha fler!! När jag skulle gå ut en sväng med Ella, Rogers hund så kändes det som att min familj hade vuxit fort, Valter i vagnen, Tuva i pulkan och hunden i koppel, sen möter jag en granne som frågade om jag har två barn! haha. Nu sover dom båda så sött, Valter i vagnen och Tuva i sin säng, det har gått bra för henne idag också, har inte märkt att hon har varit så jätte avundsjuk, så det känns ju bra! Robin gick också i säng för en liten stund sen, så nu har jag fått lite kvalitetstid här i soffan tills Cilla kommer för att hämta lillkillen!


Idag fick Tom och Josefin en lite pojk, så grattis till dem!! Önska de all lycka!!


Imorgon blir det en sväng ner till staden och handla lite och hälsa på en gammal vän, oj nu blev jag genast mycket äldre! nej men det är roligt att vi börjat prata igen, ska bli kul att se hur hon bor och så! :)


Tjiing!!


Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 27 februari 2012 20:06

Efter 3,5 år är det fortfarande inte fixat.. Vårt älskade barndomshem, som är en massa problem bakom och därför har vi inte kunnat sälja det.. Pappa gifte om sig med en philipinska och när han kom hem efter det så var han överlycklig, jag minns hur glad han var då, så underbart att se att han var så glad i all smärta han hade från nacken och kroppen..


Men då han dog blev det problem, just för att han gift sig med en philipinska.. Hon där borta och vi här hemma ska försöka lösa dödsbo och lån och skulder, fyy fan vad det har varit tungt och att det fortfarande inte är fixat gör en ledsen och beskviken.. blir även deprimerad och vill inte ta itu med problemen, helst vill man blunda och önska att när man öppnar ögonen är det borta och löst, men så lätt är det inte! Man vill heller inte att huset ska stå och förfalla som det gör när ingen är där och vårdar det. Det är ju trots allt vårt hem som vi växt upp i, ett ställe som i alla fall jag trivts i, så synd att det blivit som det är.. Det är heller inte lätt att fixa då man inte varit insatt i situationen sen början, då vi blev lovad "guld och gröna skogar" som inte riktigt blev som vi blivit lovad.. Visst har det varit ett jävla trassel som varit svåruträtt och så.. Men mycket är felprioriteringar.. Finns det ingen där ute som är kunnig om hur man gör?


Jag är glad att jag har min älskade lilla familj och mina älskade syskon! <3

Av Renée Bergkvist - 26 februari 2012 12:59

Igår var jag, Robin, Sandra, Simon, Agnetha och Magnus upp till Tresjö för att skotta taket på carporten som alla maskiner stod under när jordbruket var igång, efter det har vi haft lite diversesaker där, bland annat ett flisfack och en del fordon där, och självklart vill vi inte att det ska rasa och där var det en hel del snö, lindrigt sagt! Medan var Tuva hos sin farfar. Efter mycket stönande och skottande tyckte vi att vi var klar på en liten fläck, men då hade vi bara skottat av "toppen på isberget", det låg en halvmeter tungsnö kvar där under, så det var bara att hacka och styra, det tog säkert ett par timmar att skotta, fast än vi var så många.. Men den är ju säkert 6x30 meter och ingen taklutning.. Och vi var tvungen att dra med en skoter dit upp också, så att vi slapp plumsa i all den där snön ända upp till huset, då hade vi varit slut redan innan vi skulle börja skotta. Jag och Agnetha skulle ta skotern och åka och kika om vi behövde skotta av altantaket också, meeeeeeeen då körde Agnetha fast, och vi som redan var alldeles slut efter skottningen skulle försöka få loss skotern, det gick mindre bra.. vi kunde rubba den lite, men till slut fick vi kalla på hjälp, Robin och Magnus kom till undsättning och med LITE hjälp (jag och Simon som drog i skidorna) fick dom loss skotern! Sen skulle jag skjutsa Simon till bilen och det gick ju bra, till en början, och jag for och svänga och greja för att jag skulle komma rätt uppför en backe och jag lyckades och jag skrek Wiiihoooo Simon jag klarade det!!! så att alla hörde! haha. När vi kom fram till bilen visste jag inte hur jag skulle vända(eftersom jag är så ovan att köra skoter) så vi kastade runt skotern så att jag hade världens läge, meeen jag gasade och skotern bara sjönk. Robin såg det där så han kom till undsättning, IGEN! sen gjorde vi kväll och for hem!


När vi kom hem igen så fikade vi lite och tog det lugnt en stund.. Tuva kom hem och hon fick mat. Sen började Agnetha med vår mat och det blev fläskfilégryta med potatisgratäng, huuuur gott som helst blev det!! På kvällen fick vi ytterligare besök av Tom, sedan kom Håkan och Bella och med sig hade dom Stina, hon är såå söt!! När dom hade farit gav Agnetha oss alla en välbehövlig massage och sen fick jag massera henne med vägledning av henne! Sedan blev det räkor och gör, plus chips och dip och popcorn till en film.


När jag vaknade upp i morse hade jag träningsvärk nå djävulskt, trots massage! Undra hur det hade varit annars!? Vi passade på att åka till Gideå och hälsa på Håkan och Bella innan dom skulle åka hem till Luleå igen, innan Agnetha och Magnus vaknat. Nu har dom åkt hem och jag sitter här och bloggar medan jag väntar på Sandra som ska följa med till bästa Tia på me&i-party! Blir spännande, jag har inte ens sett vad dom har för kläder, så det ska bli kul och jag får hoppas att jag inte köper för såå mycket där! Ha det gött!


Robin&Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 23 februari 2012 22:36

Idag åkte vi ner till stan och shoppade lite kläder till Ina innan hon skulle hoppa på bussen till Sundsvall och sen åka tåg därifrån till skåne, skulle byta i Stockholm har jag för mig.. Var väldigt tråkigt att lämna henne på bussen, dom här dagarna har gått så otroligt fort!! Saknar dig redan Ina!! När jag ändå var nere i stan så passade jag på att köpa lite grejer till tuva, bland annat en "lära gå hjälm" för att hon inte ska slå sig så mycket i vårt hårda golv nu då hon börjar klättra och greja, köpte även en sele till tripp trapp stolen, hon försöker ta sig upp ur den hela tiden, så känns bra att man törs vända ryggen till utan att behöva vara orolig, men helvete vad dom kan ta betalt!!! Aja, det är värt tuvas säkerhet. Ikväll åker vi lastbil med pappaRobin för att få lite kvalitetstid med varann innan min äldre syster kommer i morgon! Sov gott! Robin & Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 20 februari 2012 19:29

Det är så underbart de kvällar Tuva somnar så fort man lägger henne, då det bara funkar, man får valuta för de jobbiga stunderna med skrikandet från Tuva då hon ska sova, vi får det ofta nu och ikväll var det extremt, hon levde inte om något då jag hade gått ut ur rummet, superskönt!!


Igår fick vi besök av kusinen + karl och barn, hade Sandra, Simon och Ina här sedan innan, men bjöd på god mat och hade till och med förrätt, tror det var första gången jag har gjort det (fast Sandra gjorde det mesta med förrätten, medan jag lagade huvudrätten) vi körde på laxtema igår, gravlaxröra på fibertoast till förrätt och laxpaj till efterrätt, var supergott!! Jag råkade tappa en av de tre formerna i golvet, så den gick sönder och all paj på golvet, men det räckte i alla fall som tur var!

´

Idag skulle Ina fara på Björnaskolan och hälsa på, men de hade studiedag där, så nästan alldeles tomt på folk där. Fast Lisbeth var på skolan så vi satt och pratade lite med henne, så roligt att träffa henne, hon är så himla gullig!!

Jag skulle åka och hälsa på Cilla och Valter medan Ina var på skolan, men då fick hon följa med dit en stund i stället. Lena och Fabian var där också och det var så trevligt! När vi kom hem blev det lite städning medan Tuva sov, sen gick vi ut och Tuva fick åka lite pulka, hon tyckte att det var såå roligt! Bild kommer i morgon! såvida jag inte glömmer bort det!


Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 17 februari 2012 21:21

Lillgumman somnade fort i bilen till björna efter en intensiv fredag med killbesök och bus och deras goa mammor, tusen tack för det!! MYCKET trevligt! Tacos blev det till middag, gott och enkelt!


Nu har jag lagt Tuva, skjutsat Robin och Tobbe på fest, tagit ett glas vin och ser på tv! blir en dusch sen och så blir det sängen! mysfredag! <3


I morgon ska det tydligen bli oväder, 3 dm snö och klass 2 varning, SKIT OCKSÅ! jag som tyckte att våren var på g med superfint väder och nästan varmgrader idag, hoppas på sånt väder i morgon och att meterologerna har fel!! I såna fall blir det pulkaåkning en promenad i vagnen i väntan på att åka till stan och hämta min älskade lillasyster, wiiiiiiiiiiiiihoooooooooo!!! vad jag har saknat henne, var aslängesen vi träffades! så tomorrow here we come!!



Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 16 februari 2012 14:14

I detta väder bestämde jag mig att jag skulle testa lägga Tuva i sin säng nu på dagen också då det funkar så bra på kvällarna nu, men det är verkligen tillbaka på ruta 1. Usch vad hemskt det är att höra på när hon gråter så! Jag känner mig som en himla dålig och kall mamma, inte alls nå roligt! Jag ångrar mig verkligen att jag började med det här när jag är själv hemma med Tuva, i helgen hade passat perfekt eftersom att Robin är hemma och har eftermiddag till veckan, så in på veckan hade vi kunnat hjälpa och vara stöd åt varandra! Men nu kan jag inte sluta, för då lär hon väl sig att jag kommer och plocka upp henne, så det är bara att bita ihop! Nej, nu ska jag gå upp en sväng till! Jag älskar dig Tuva!!! <3<3



Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 16 februari 2012 13:27

hade tänkt gå ut och åka lite pulka idag när det blev mildare, men då skulle det sätta igen och snöa, typiskt, och sen hade vi också tänkt ta en promenad, få se hur det blir med det! Jäkla skitväder!! När kommer sommaren? jag vill ha vår, sommar, sol och härliga bad och leka med Tuva ute!! vad man kan drömma sig bort! nu får man bara hoppas att det blir varmgradern snart så all den här jävla snön tinar bort innan juni! Ha det bra alla!


Robin och Tuva

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om MITT liv och MINA tankar! Kan hända att jag inte uppdaterar bloggen jämt, men några inlägg blir det nog, hoppas jag;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards