wickedfamily

Alla inlägg under januari 2012

Av Renée Bergkvist - 31 januari 2012 08:16

Igår somnade Tuva efter att vi varit upp en gång efter att vi hade lagt henne, alltså inom 10 minuter, REKORD! och det känns så himla bra. Hon vaknade till och gnällde i ett 2-3 minuter ett par gånger i natt..


Vi hade Dansmaran som mål att få Tuva att sova själv, och det verkar ju som att vi klarat det!!! woohoo!! Känns bra att Robin kommer att kunna lägga henne själv! Jag både längtar och gruvar mig inför maran, en marakväll är alltså 8 timmar, och det tar en halvtimme dit och en halvtimme hem, så det är 9 timmar att vara utan Tuva, så länge har jag inte varit utan henne någon gång, utan bara halva tiden(tror bara att dom själv med barn förstår hur jag känner, ni andra tycker säkert att jag är fjantig:P). Så hur jag ska kunna dansa utan att oroa mig, hur ska det gå? Och HUR ska det gå att dansa?!? Jag  har inte dansat på ETT år, kommer jag att komma ihåg hur man gör? hur är min kondition? så många frågor att få svar på, på lördag!! Tur att min syster kommer upp på torsdag eller fredag och träna med mig! och jag har ju gått ut starkt med att träna kondition, NOT! Men jag har ju börjat promenera (läs nästan) varje dag i alla fall, så dö lär jag nog inte göra! Aja gruva sig för mycket kanske man inte ska göra, det återstår att se hur det går! Hoppas någon vänlig själ kan offra en dans åt mig i alla fall!!


Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 30 januari 2012 09:59

Idag känns det bra, det tog längre tid för henne att somna igår, så visst var det jobbigt, tog en timme, somnade vid 20.45 och sedan sov hon till klockan 05.10 innan hon vaknade, HEEELT otroligt!! Känns sååå underbart att vi gör framsteg, och så fort!! det tog ett litet tag innan hon somnade om, en halvtimma kanske, sen sov hon, fram till 08.30 Underbart!


Idag får vi besök av Cecilia och Valter, trevligt trevligt!



Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 29 januari 2012 19:47

Nu är det dags igen, har verkligen gruvat mig hela dagen för det här! Man känner sig så värdelös och elak!!

Men idag "belönade" vi oss lite för gårdagen, vi for till stan och köpte virke och isolering till utbyggnaden och då passade vi på att äta på max och bowla, och jag är egentligen skitdålig på bowling, men mig gör det ingenting, tycker bara det är roligt att hitta på något tillsammans ett gäng.. Man kan säga att jag och Sandra förlorade!


Kvällen/natten till idag var tung, även fast det gick bättre då än i förrgår. Igår somnade hon tillslut och sov i en halvtimma, sen tog det ytterligare en halvtimme innan hon somnade igen, sen sov hon i 4,5 timmar, helt sjukt!!!! NÖJD!! hon fick lite vatten då hon vaknade och somnade om tillslut igen, tog inte så jättelång stund. Jag fick i alla fall kliva upp och pumpa ur lite mjölk, för det kändes som att tuttarna skulle sprängas!!! Jag njuter verkligen av stunden på morgon och kvällen då Tuva äter bröstmjölk, såååå mysigt!! vill inte alls sluta egentligen, men klarar inte av att hon bits så hårt, ibland känns det som att man blir utan vårtor!! Nu hoppas jag att vi gör ytterligare framsteg inatt, så att man får lön för mödan!!



Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 28 januari 2012 13:42

Som man kunde läsa i föregående inlägg så försökte vi med 5 minutersmetoden igår och det gick ju suveränt till en början, men tji fick vi..


Efter att Tuva hade sovit i ungefär 20 min så vaknade hon och tokskrek, så Robin gick upp för att visa att vi inte hade övergett henne, och så fick vi göra några gånger innan hon somnade och sov i ungefär en timme till..

sen var det bara att börja om igen, och så forsatte natten med längre mellan vaknandet. Hon fick även vatten en gång då hon vaknade, men det skär verkligen i mitt mammahjärta att höra henne skrika och se henne sådär ledsen och inte få plocka upp henne och gosa och pussa på henne!!


Och ikväll/natt blir det samma visa, usch, jag längtar verkligen INTE! Kan inte en vänlig själ komma och göra detta åt oss? :)


I morgon kommer en uppdatering på hur det går inatt!



Robin och Tuva<3

Av Renée Bergkvist - 27 januari 2012 22:54

Idag har jag och Tuva varit och hälsat på Emma, hon bjöd på supergoda semlor, första i år för mig. Vi tog även en promenad, hoppas att det förbrände semlan! haha. Nu då jag håller på att sluta amma måste jag promenera mer på dagarna, för Tuva har för det mesta somnat vid bröstet på dagarna, men nu måste det bli ändring på det.


Nu till kvällen, vi skulle få Tuva att sova själv, i hennes säng och då hade vi köpt vyssanlull tassar som man sätter på benen på spjälsängsbenen så att man kan "vagga" henne till sömns, efter ca en halvtimmes vaggande kom Robin på att det kanske blir som när man är ute och går med vagnen, så fort man stannar så vaknar hon. Så vi tänkte testa 5 minuters metoden, som går till att man lägger ner barnet i sin säng och säger godnatt och går ut därifrån, sen får man inte gå in förrän det har gått 5 min, inte ens om den skriker, så går man in och ger tutten eller stryker lite och säger godnatt igen och så håller man på så tills de somnat. Vi går ner och tittar på klockan, Tuva ligger uppe och gråter och efter ca en halv minut efter att vi kommit ner så blir det tyst, efter några minuter så går Robin upp och tittar, då ligger hon tvärsöver sängen och snarkar. Hmm, är det så här enkelt, eller hade vi bara tur och gick ner i precis rättan tid?


Robin och Tuva <3

Av Renée Bergkvist - 26 januari 2012 12:00

Underbara älskade saknade pappa, du skulle ha fyllt 58 år idag! Det finns inga ord som kan beskriva hur stor saknaden av dig är! Jag önskar att du fanns här idag och fick träffa ditt barnbarn, jag önskar även att du fick se henne utvecklas, och jag önskar att jag fick krama dig igen! Jag hoppas att du har det bra där du är! GRATTIS på födelsedagen pappa! Jag älskar dig!




Av Renée Bergkvist - 25 januari 2012 21:23

Idag har jag, Tuva och Agnetha varit och hälsat på vår kusin och hennes barn, vi fick fika och lunch, och lunchen var toooookgod!!! fläskkorv, pärern och senapssås, var superlängesen jag åt senapssås, synd bara att vi fick kasta i oss maten för att hinna till Agnethas buss.


Ååh min lilla sötshorv blir 8 månader idag, att tiden går så fort är helt otroligt, hon låg ju nyss i min famn för första gången och nu kan hon sitta, krypa och säga mamma, och 7 tänder har hon hunnit fått! Jag älskar min lilla tös!! <3


I morgon trodde jag att jag skulle på me & i party, meeen ack så fel jag hade, det var nästa månad.

jag åker till henne ändå, woop woop är ett uttryck som kommer från henne, en ganska nyfunnen vän som jag tycker att jag kommit väldigt nära, har mycket lika tankar.. en del tycker att det är lite konstigt att vi umgås, men inte jag!! i like you giiiiiirl!!! :D



Robin och Tuva <3

Av Renée Bergkvist - 24 januari 2012 09:23

Igår var jag till suuuuper braiga Marika och färgade mitt hår och jag blev suuuuper nöjd!! Tuva var jätteduktig, hon var hos moster Agda hela tiden och det tog 2,5 timme, fast sista 45 minutrarna fick Tuva sova i vagnen, för hon var så trött, och det var ju inte så konstigt eftersom hon brukar sova ungefär 2 timmar tidigare!


När vi kom hem gjorde jag enchiladas till middag, vilket är min favoritmat, ååh det är så gott!


På kvällen såg vi på Sofias änglar, vilket underbart program! Man blir så berörd av att det finns så underbara människor!!

Vi såg även på filmen Jag saknar dig, den var heelt fantastisk, samtidigt som jag tyckte att skådespelarna var lite underliga. Jag och Agnetha är knäpp!! Vi grät på en del ställen, och på en del, då man skulle gråta, då skrattade vi, som på begravningenscenen, då satt vi och TOKskrattade!! Men filmen var verkligen sorglig och man känner igen sig väldigt mycket bland alla känslor! Usch vad det väckte en massa minnen!


Tuva kryper nu, och säger mamma mamma mamma! sååååå härligt! Kan inte beskriva hur stolt jag är över henne, men dom flesta mammorna känner nog igen sig! Och som en del vet ska jag trappa ner på amningen, och där med fort, eftersom Tuva bits hårt och ofta, så vill jag inte mer. Det hade verkligen underlättat om hon dricker vällning, men det vill hon inte, bara på sked. Så jag får försöka med gröt i stället, det gillar hon bättre!


Idag fyller min kusin och hennes andra dotter år, så vill säga GRATTTTTIS till dom!



Robin och Tuva <3

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om MITT liv och MINA tankar! Kan hända att jag inte uppdaterar bloggen jämt, men några inlägg blir det nog, hoppas jag;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards